Politická likvidace Ransdorfa nevyšla

ransdorfVolby v naší zemi jsou vždy předmětem mimořádné pozornosti všech sdělovacích prostředků. V předvolebním období jsou některé nakloněny levici, mnohé /v drtivé většině/ pravici, mimořádně se chovají i objektivně, nebo se tak alespoň tváří. Známe však i takové, které se zaměří na vytypované kandidáty a pomocí pomluv, špinění a donekonečna připomínajících ne vždy objektivních záporných informací dělají všechno pro jejich diskreditaci. Uveďme si jako příklad Miloslava Ransdorfa.
 
Jen si vzpomeňme, kolikrát jsme mohli téměř na všech našich televizních kanálech zhlédnout hrubý výpad holandského novináře vůči uvedenému poslanci Evropského parlamentu, který se měl podepsat na prezenční listině a z jednání odejít. Vysvětlení Miloslava Ransdorfa včetně doložení účasti na jiném jednání se našim objektivním televizím nehodilo a nevzaly ho na vědomí.

Kolikrát jsme mohli být svědky, s jakým nadšením informovaly sdělovací prostředky například o dopravních nehodách Miloslava Ransdorfa. Také řešení jeho finančních problémů věnovaly neskutečnou pozornost. Proto jim pravděpodobně již nezbyl prostor pro informace o jeho poslaneckých aktivitách. A nebylo jich málo.

Ovšem největšího průšvihu se Ransdorf dopustil, když zaměstnal jako svého asistenta syna Vasila Bilaka Dimitrije. Sice chce jen asi na půl roku využít jeho znalostí problematiky španělsky mluvících zemí, ale zaměstnat dítě takového „zrádce národa"? Rozhořčení Mladé fronty Dnes bylo nelíčené a ohromující. Pravděpodobně se v tomto deníku domnívají, že takový rodiči poznamenaný člověk má skončit na úřadu práce, v lepším případě „u lopaty" a ne se válet v Bruselu. Asi se ztotožňují s názorem – jaký táta, takový syn.

Přes uvedené příklady se stala věc nevídaná. Miloslav Ransdorf zásluhou preferenčních hlasů poslanecký mandát obhájil. Asi si nedovedeme představit zklamání novinářů, kteří se celou předvolební kampaň do něj naváželi.

Kde hledat příčiny opětovného zvolení Miloslava Ransdorfa poslancem Evropského parlamentu? K možnému vysvětlení využiji jeho slova – i negativní reklama je reklama. Zásluhou nenávistné kampaně se mnohý nerozhodnutý volič dověděl, že kandiduje člověk, který by si možná zasloužil jeho pozornost. Začal přemýšlet, proč Ransdorf tolik vadí pravicovým novinářům. Postupně došel k závěru, že se jedná pro pravici o nepříjemného politika, kterého by rádi vyšachovali ze hry, a důvod k zakroužkování byl na světě.

Možná by Miloslav Ransdorf měl zvážit zaslání děkovných dopisů mnohým redakcím sdělovacích prostředků. Bez jejich reklamy, i když v tomto případě neskutečně negativní, by se z nevolitelného čtvrtého místa na volitelné druhé místo nemusel vůbec dostat.

Bedřich Chasák
Zobrazeno 2621 x
Go to top